27.3.10

Kesäaikaan

Huomenna on maaliskuun viimeinen sunnuntai ja silloin Suomi siirtyy taas kesäaikaan. Kelloja siirretään tunnilla tulevaa kesää kohden. Näin on tehty yhtäjaksoisesti vuodesta 1981 lukien. Ei kai siitä kellojen ajantarkistuksesta hirveästi vaivaa ole, mutta aika turhalta se tuntuu. Henkilökohtaisesti en näe mitään hyötyä tuosta toimenpiteestä. Ei se minun aikaani lisää, jos ei vähennäkään, eikä se vaikuta omakotitalon lämmitysenergiaan mitenkään. Se vähennä eikä pidennä minun unentarvettani, eikä muuta elämänrytmiä.

En siirtäisi kelloja ollenkaan, mutta siitä voisi olla haittaa, jos minun aikani kulkisi tunnin muita jäljessä. Jos minä saisin asian päättää, lopettaisin tuommoisen toimenpiteen tästä paikasta, mutta jonkun muun se päätös on tehtävä. Minkälaisen vastauksen antaisi kansanäänestys, jos kansalaisilta kysyttäisiin haluavatko he palata takaisin normaaliakaan ilman tällaisia turhanaikaisia säätöjä?

1 kommentti:

  1. Olen samaa mieltä kanssasi, turhaa tohinaa! Antaisivat ajan kulua kuin on kuluakseen.

    VastaaPoista

Kerro mielipiteesi!