21.6.10

—Juokse sinä humma...

Hepo on ihan mukava eläin katsella ja ravirata on oiva paikka siihen tarkoitukseen. Kävin Killerin raveissa kameraa ulkoiluttamassa, ja olihan siellä nähtävää. Eniten kuvia otin Monte lähdöstä, jossa kilpakärry ei haittaa hevosten menoa. On siinä kavion kopsetta kerrassaan, kun voitosta taistellaan. Hevonen on jotenkin tuttu eläin, koska noin viisikymmentä vuotta sitten, olen keväisiä peltotöitä, sonnan ajoa ym. askaretta tehnyt Eetu hevosen ohjaksissa. Talvisin olin isän mukana ajamassa hevosella tukkia ja pölliä tienvarteen sekä kevätpuolella polttopuita metsästä pihaan.

Myöhemmin kadeksankymmenluvuvun lopulla meidän tyttärellä oli ratsuna Susa-tamma, jonka varsoja olen opettanut harraste hevoselle sopiville tavoille.

Vähän minä olen hevosella ratsastanut, mutta vain sellaista rauhallista jolkottelua. Monet asiat olen hevoselle puhunut ja olen siitä varma, että ne asiat olivat luottamuksellisia, joita polle ei kenellekään juoruillut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!