17.7.07

Paha mieli ei edistä markkinointia

Kauppa kilpaillee kaikin keinoin saadakseen asiakkaita. Reipas, hyvä palvelu ja edullisuus ovat koettuja ja tepsiviä kilpailukeinoja. Kanta-asiakkuus palkitaan monin tavoin mm. bonuksin. Päivittäin lehdet pursuvat toinen toistaan edullisempia alennusmyynti- ym. ilmoituksia.

Kuponkitarjouksia käytetään vielä houkuttelevana syöttinä. Kuponki saattaa olla kaksiteräinen miekka, joka voi aiheuttaa viereiselle asiakkaalle pahaa mieltä.

Kupongin esittäjä saattaa ostaa esimerkiksi 100 eurolla, maksaen siitä vain 85 euroa. Kuvitellaan, että kävelen seuraavana kassajonossa, minulla on sama ostos, mutta ei tietoakaan kupongista, niin saan maksaa hankinnastani 15 euroa enemmän.

Pahoitan taatusti mieleni, jos näin käy, enkä usko pahanmielen edistävän markkinointia, siksi en halua hyväksyä kuponkitarjouskauppaa, joka jakaa asiakkaita perusteetta eri kasteihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!