30.11.08

Talvisessa metsässä huokuu luonnon rauha

Tämmöinen loskainen pyhäpäivä on joutilas kuntoiluun. Minä lähdin jo aamupäivällä metsään katselemaan vanhoja polkuja. Lunta on juuri sen verran vähän maassa, että polunpaikka näkyy vaikka siitä ei näillä lumilla olisi kävelty. Aika paljon silti kulkijoita näissä kaupungin lähimetsissä on, kait se on niin, että koirat kuljettavat omistajiaan. Nyt oli sen verran loskaa maassa ja ilmassa, etten tavannut muita kulkijoita. Mukavaa kuitenkin oli kankailla kävellä ja aikakin kului, kuin siivillä. En mielelläni käytä mitään korvalappu musiikkia matkassa, sillä minusta se pilaisi juuri sen mitä olen luonnosta etsimässä, eli sen syvän rauhan. Kotiinpäin tullessani sivusin markettien parkkipaikkaa ja ihmettelin mitähän ihmiset sillä kaikella tavaralla tekevät, jota Jouluksi hankkivat? Kait se on kuitenkin ihan hyvä asia, että ostavat, kunhan pitäisivät kotimaisen tuotteen kunniassa.

2 kommenttia:

  1. Onneksi lunta on edes tuon verran - ikään kuin siemeneksi uudelle.
    Katson ja katson kuvaa... Olen näkevinäni tuon yhden kuusen latvassa tähden. Näenkö ihan omiani?

    Minua säälittää ihmisten ostovimma näin joulun alla. Minulla on ollut tapana mennä aina joulun pahimpina ruuhkapäivinä kaupungille katsomaan miten ihmiset jonottelevat ja ovat kiukkuisen näköisiä etsiessään lahjoja. Kun palaan sieltä kotiin ilman mitään ostoksia olen valtavan helpottunut ja onnellinen ettei minulla ole mitään stressiä joulun alla.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi5.12.08

    - Joulutähtihän se loistaa kuusen latvassa.

    Kiitos kommentista Anu!

    VastaaPoista

Kerro mielipiteesi!