20.4.09

Lukuhaluja

Luin ”PhotoReading” nimisen kirjan, ja sen jälkeen olen päättänyt lukea enemmän. Lukunopeuteni on vaihdellut kirjasta riippuen 40 – reiluun 60 sivuun tunnissa. Tuossa kirjassa neuvotaan miten nostaa lukunopeus, jopa sivu sekunnissa vauhtiin. Se tuntuu, jo hieman ylikierroksille menemiseltä, mutta minusta lukunopeuden lisääminen on hyvin mahdollista. Olen sen nyt itse huomannut.

Pidän lukemista hyvänä harrastuksena, joten olen selkeästi jättämässä TV:n katselusta aikaa lukemiseen, sillä jotenkin tuntuu, että lukien jäisi enemmän asiaa pääkoppaan. Lukemisella on sekin hyvä puoli, että voi paremmin valita haluamansa aineiston. Semmoinen asia, josta on kiinnostunut jää muuten paremmin mieleenkin.

Valokuvalukemistekniikka näyttää sopivan ennen kaikkea tietokirjoihin, mutta muutaman romaanin luettuani olen jo uskomassa, ettei sillä ole niinkään väliä mitä lukee, kunhan ajatukset ovat kiinnostavia. Sen olen päättänyt, että kirja joka tuntuu takkuavan, saa jäädä nopean läpiselaamisen jälkeen silleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!