Asiakas ja myyjä ovat tyytyväisiä, kun tarve on tyydytetty, Yleensä kauppakokemuksesta tuleekin positiivinen mielihyvä, mutta ei aina näin ole.
Saatan saada esim. jo vanhempaan tietokoneeseen näytönohjaimen kanssa huonosti yhteensopivan digitaalinäytön tai muun lisälaitteen, joka ei toimi oikein, tai toimii puutteellisesti. Tyytymättömyyttä seuraa ikävä ja aikaa vievä reklamointi. Useinkaan ei pidä sinnikkäästi pitää kiinni aivan nippeliasioista. Probleemaa mutkistaa pahasti, jos asiaasi käsittelee 3 – 4 eri henkilöä, joilla on eriävä käsitys ongelmasta. Ole siinä sitten diplomaatti ja pyri ajamaan oikeudenmukaisesti asiakasnäkemystäsi.
Pahinta jos ongelman hoito jää puolitiehen, jolloin asiakas vannoo hammasta kiristäen, etten koskaan enää avaa tuon putiikin ovea. Kaupassa ei saisi koskaan olla niin kiire, ettei asiakkaan asiaa voida hyvin hoitaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kerro mielipiteesi!