8.9.09

Bloggaavan eläkeläisen rukous

Herra Sinä tiedät paremmin, kuin minä, että olen tullut vanhaksi:

Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani, joka asiassa ja joka tilaisuudessa.

Vapauta minut halustani järjestellä kaikkien muiden asioita. Tee minusta ajatteleva ihminen, -ei ärtyisä eikä ylemmyydentuntoinen, ottaen huomioon viisauteni laajan varaston, on tosin sääli olla sitä kaikkea käyttämättä, mutta tiedäthän, että haluan säilyttää muutaman ystävän itselläni loppuun saakka.

Pidä mieleni vapaana loputtomasta yksityiskohtien kertaamisesta ja anna minulle siivet, joilla voin lentää suoraan asian ytimeen. Sinetöi huuleni vaikenemaan kaikista kivuista ja vaivoistani, jotka ovat lisääntymässä, ja joista puhuminen on sitä miellyttävämpää, mitä pidemmälle vuodet vierivät. Pyydän itselleni voimia, jaksaakseni kuunnella muiden vaivoja, sekä kykyä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin.

Pidä minut suhteellisen lempeänä. En halua olla mikään pyhimys, sillä muutamien sellaisten kanssa on hyvin vaikea elää. Hapan vanha ihminen on paholaisen suurimpia töitä.

Auta minua saamaan elämästä irti kaikki mahdollinen hauskuus. Ympärilläni on paljon ilonaiheita, joista ainuttakaan en haluasi menettää.

Lähde: Tuntematon

2 kommenttia:

  1. Voi kuinka ihana rukous sinulle...minä voin toistaa kaikki samat ajatukset omaan elämääni!!!kaunista ja herkkää!!!

    VastaaPoista

Kerro mielipiteesi!