Onkohan se tänään vai huomenna kun veronpalautukset näkyvät saajien tileillä. Ilmeisesti mainostajat ovat päivämäärästä hyvin selvillä, sillä jo muutaman päivän ajan postilaatikko on ollut puolillaan TV- ym. elektroniikan mainoslehtisiä.
Lamantorjunnan kannalta on tärkeää, että joulukauppa kävisi vilkkaana, eivätkä eurot jäisi ”sukanvarteen” unohtumaan. Mainoslehtiset ovat hyviä herätteen antajia, mutta todellista kaupantekoa ne eivät aina edistä. Todella houkuttelevia tarjouksia on vähän. Ostaja joka hakee jotakin tiettyä tuotetta, on yleensä hyvin perillä mitä hän haluaa. Yleensä vertailua tehdään useissa kaupoissa, mutta kun tarjolla on se sama tuote, myyjä nousee tärkeimmäksi tekijäksi kaupan päättämisessä. Myyjän asiantuntemus ratkaisee erittäin paljon vaikka ostaja olisi asiantuntija, sillä hän voi kartoittaa asiakkaan tarpeen vielä kerran ja etsiä jonkun lisäominaisuuden hieman kalliimmasta tuotteesta ja niin kauppa on hänen.
Luvattoman usein myyjä vain kysyy kohteliaasti: ”Voinko auttaa!” Aina voisi auttaa, mutta monesti myyjä ei edes yritä auttaa.
Toinen asia, joka vähän närästää, on noiden mainoslehtisten hienopaperi, joka ei kunnolla pala saunan uunissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kerro mielipiteesi!