20.8.07

Asiakaspalvelusta

Aasiakas.net on blogi, jossa erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä olevat myyjät jne. voivat kertoa tapahtumia, joissa asiakas on palveluntarjoajan mielestä ollut täysi aasi.

Varmaan monia hassuja ja harmittavia tapahtumia sattuu, mutta olen kyllä asiakaspalvelutehtävästä eri mieltä. Minusta myyjän pitää hoitaa tehtävänsä asiakasta kunnioittaen, enkä jaksa arvostaa myyjää, joka ei kunnioita maksavaa asiakasta.

Tietysti asiasta voi olla montaa eri mieltä. Olen tavannut monia myyjiä joiden tietotaito on todella kehno, eikä kaikilla ole halua paneutua ”aasiakkaan” ongelmiin. Usein myyjä kysyy asiakkaalta:
”Anteeksi, miten voin palvella?” Miksi myyjä pyytää anteeksi olemassaoloaan? Miten voin palvella, on kysymyksenä outo, siksi siihen tulee vastattua hyvinkin samalla mitalla. Sujuvaan kaupankäyntiin voi päästä helposti muiden aloitusten avulla, mutta tuo maneeri tulee vastaan lähes päivittäin.

Joskus myyjä jättää myös tehtävänsä hoitamatta. Itselläni on juuri ajankohtainen palvelutilanne, jossa myyjä tilasi minulle maahantuojalta tuotteen antamieni tietojen mukaan. Tuote tuli, mutta se ei ollut tilaamani, vaan erilainen, eikä se sopinut sellaisenaan, vaan olisi vaatinut sovitteen käyttöä. Pyysin korjaaman, odottaisin vielä sitä sopivaa tuotetta.
Olen nyt odottanut kuukauden, eikä myyjä ole ottanut yhteyttä. Tänään tämä ”aasi” kävi kilpailevassa liikkeessä. Ostin juuri sellaisen tuotteen, joka on ollut yli kuukauden tilauksessa. Tässä tapauksessa myyjän asiakaspalvelu jäi pahasti kesken.

Niin me olemme erilaisia, että aaseja riittää tiskin molemmin puolin.

1 kommentti:

  1. Anonyymi26.9.08

    Totta - aaseja riittää tiskin molemmin puolin. Minä tunnustan olevani vuorotellen molemmilla puolilla. Hih.

    VastaaPoista

Kerro mielipiteesi!