Mainonta on tarpeellista, sillä ilman sitä emme tiedä mitä kaikkea on tarjolla. Mainonta on kaikkialla, jopa vierailulle tuleva ystävä on elävästi ”hopottava” mainos, joka vaikuttaa arkisiin valintoihimme. Kaupallisen mainonnan sanoman tulee olla totta, eikä sitä ole vilpistä tarvetta syyttää.
Tuotteet ovat erihintaisia, eikä niiden vertaaminen hinta/laatusuhteella ole helppoa. Elävä esimerkki on vaikka henkilövaaka, joista edullisin maksaa 9,99€ ja toinen samannäköinen maksaa 39,90€. Kummatkin tekevät mitä lupaavat ja niillä on 100g tarkkuus ja kahden vuoden takuu. Valitsenko halvimman vai sen neljä kertaa kalliimman?
Suuria hintaeroja on kaikissa tuotteissa, esimerkiksi kameroissa tai muissa elektronisissa laitteissa. Kalliimpi on tietenkin monipuolisempi, mutta minulla olevan kalliin kännykän ominaisuuksista vain murto-osa on käytössä, joten monipuolisuuden tarve voi olla harhaluuloa.
—”Aasiakasta” viedään kuin pässiä narussa, ellei hän kykene tekemään omaa arvioita tarpeistaan. On tietenkin tosiasia, että nykyään on varaa ostaa mitä haluaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kerro mielipiteesi!