HK:n laulavat mainokset ovat olleet osa suomalaista mediakulttuuria jonkin aikaa. Tarttuvat sävelet ja toistuvat laulut ovat jääneet monille mieleen, mutta samalla ne ovat herättäneet myös vastareaktioita. Minä koen nuo mainokset ärsyttävinä ja verenpainetta nostavina, ehkä taas jotkut toiset pitävät niitä hauskoina ja piristävinä, kuten kaverini Usko!
Mainosten vaikutus on yksilöllinen. Se, mikä ärsyttää minua, voi jäädä toisen mieleen iloisena rallina. On myös mahdollista, että mainosten herättämät tunteet ovat sidoksissa muihin tekijöihin, kuten omiin kokemuksiin tai mieltymyksiin.
Koska HK:n laulavat mainokset nostavat minun verenpainettani, voin kokeilla muutamia asioita:
Vähennän mainoksille altistumista: Voin vaihtaa kanavaa mainosten aikana tai poistaa mainokset käytöstä suoratoistopalveluissa, jos se on mahdollista.
Vaihdan näkökulmaa ja keskityn mainosten hauskoihin puoliin: Yritän löytää huumoria mainosten sanoista tai hahmoista. Minulla ei ole mitään moitittavaa HK: tuotteista.
Kuuntelen usein rauhallista musiikkia ja teen rentouttavia jooga-harjoituksia stressin lievittämiseksi.
On tärkeää muistaa, että mainosten tarkoituksena on herättää huomiota ja myydä tuotteita. Mainos saa minut reagoimaan voimakkaan kielteisesti, siinä se on jo osittain onnistunut, sillä minä taidan siirtää kulutukseni ATRIA-tuotteisiin vain HK:n ärsyttävän mainonnan vuoksi.
Lopulta on itse päätettävä, miten suhtaudun laulaviin mainoksiin. Koska ne ärsyttävät, voin välttää niitä. Jos taas pitäisin niistä, ehkä nauttisin niistä! Muistan kuitenkin, että liiallinen altistuminen mille tahansa ärsykkeelle voi olla haitallista, joten on hyvä välttää myös joidenkin mainosten katselua.
Onko sinulla kokemuksia HK:n laulavista mainoksista? Miten ne ovat vaikuttaneet sinuun?
Ei ole vaikuttanut, kun tulee niin vähän ktseltua tv:tä. 😃
VastaaPoista