20.6.24

Sorsa lummelammella



Tänään on upea päivä, lämmin, mutta ei helteinen! Heräsin aikaisin ja kävin syömässä herkullisen aamiaisen. Sitten suuntasin lennon kohti lähistöllä olevaa lummelampea, josta olin kuullut paljon hyvää.

Kun saavuin lammelle, olin hämmästynyt sen kauneudesta. Vesi oli vähän harmaa mutta rannat täynnä lumpeita, joiden kukat ovat avautumassa. Aurinko paistoi lämpimästi ja pikkulinnut lauloivat iloisesti. En voinut vastustaa kiusausta ja laskeuduin veteen. Vesi oli viileää ja virkistävää, ja oli ihana uida lumpeiden seassa. 

Herkuttelua hyönteisillä

Kun vatsani alkoi kurnia, päätin sukeltaa veden alle etsimään herkullisia hyönteisiä. Lammessa on runsaasti elämää, ja pian löydänkin suupalan toisensa perään. On hauskaa jahdata pienen pieniä ötököitä ja nauttia niiden raikkaasta mausta. Yhtäkkiä huomasin, että minua tarkkaili joku. Käännyin ympäri ja näin ukon, joka katseli minua uteliaana. Hän tähtäili kameralla minua lamessa polskivaa sorsaa.

Ei hän minua pelottanut, vaan näytti olevan yhtä innoissaan lammesta kuin minäkin. Odotin pullan paloja, joita ei sitten tullutkaan. Hän otti useita kuvia ja oli hauskaa seurata sitä.

Olin todella onnellinen, että olin päättänyt tulla lammelle. Pohjassa oli runsaasti monenlaisia toukkia, joita napsin kuvun täyteen. Tämä oli täydellinen päivä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!