12.5.24

Vahingon varalta

Varovaisuus auttaa, mutta vakuutus korvaa!

 Pelasta kamerasi, hermosi ja ehkä jopa avioliittosi kameran rannehihnalla! Kamerat ovat kalliita laitteita, eikä kukaan halua pudottaa niitä maahan. Näin rannehihnan taika tulee esiin! Se kietoutuu kätesi ympärille. kuin uskollinen ystävä, joka pitää kamerasi turvassa kaikkien seikkailujen aikana.

Muistan kerran, kun olin vuosia sitten kuvaamassa Kuopion asuntomessuilla. Yhtäkkiä tapahtui jotain odottamatonta - kamerani putosi asfaltille. Minulla ei silloin ollut rannehihnaa! Kamera osui voimakkaasti maahan. Se oli raskas Nikon D300 akkukahvalla, ja olkahihna epäonnistui sillä hetkellä, se oli oma vikani, olin huolimaton! Onneksi kamera ei mennyt rikki, vain muutama naarmu, sekä minä että kamera selvisimme säikähdyksellä, yllättävää!

Rannekkeita löytyy jokaiseen makuun. Voit tehdä omasi vanhasta koiran hihnasta tai hankkia tyylikkään merkkimallin verkkokaupasta. Hinnat vaihtelevat muutamasta eurosta kymmeniin euroihin, joten löydät varmasti budjettiin sopivan vaihtoehdon.

Olen varustanut kaikki kamerani rannehihnalla, ja suosittelen tätä kätevää lisävarustetta kaikille valokuvaajille. Se tuo mielenrauhaa kuvaushetkiin ja antaa sinun keskittyä tärkeimpään: hetken vangitsemiseen.

Muista, että rannehihna ei ole ainoa vaihtoehto. Jos tarvitset kätesi vapaiksi, voit hankkia myös olkahihnan tai valjaat, jopa kahdelle kameralle. Joskus käytän digitaalista ja analogista kameraa, tai minulla on kiikari toisella olalla. Tällä tavalla voi pitää molemmat laitteet helposti saatavilla, kunnes olet valmis vangitsemaan seuraavan kohteen.

Lopuksi pieni vinkki: Kameratarvikkeita on saatavilla vaikka kuinka paljon. Löydät kaikkea linsseistä ja muistikorteista laukkuihin ja puhdistusliinoihin. Tutustu vaihtoehtoihin ja löydä tarpeisiisi täydellisesti sopivat varusteet!"


1 kommentti:

Kerro mielipiteesi!