11.7.25

Nettiin liittyvä soppa selätetty


Näin vältät saman sudenkuopan!

Puhelin- ja nettiliittymien vaihtaminen voi tuntua houkuttelevalta ja helpolta, varsinkin jos tarjous kuulostaa hyvältä ja myyjä lupaa hoitaa kaiken puolestasi. Kuten moni on kokenut, pieni lipsahdus prosessissa voi kuitenkin aiheuttaa ylimääräisiä kuluja ja harmaita hiuksia. Tässä tapauksessa kävi juuri näin, kun uusi "huoleton" liittymätarjous jätti vanhan mobiililaajakaistan päälle raksuttamaan kustannuksia..

Tarina alkaa kodinkoneliikkeestä, jossa uudet SIM-kortit puhelimeen ja reitittimeen vaihdettiin sujuvasti. Myyjä vakuutti hoitavansa vanhojen liittymien irtisanomiset entisen operaattorin kanssa. Kaikki tuntui olevan kunnossa, kunnes kuukausilasku paljasti karun totuuden: vanha mobiililaajakaista oli edelleen voimassa ja sen 29,99 euron kuukausimaksu kilahti turhaan maksettavaksi.

Tällaisessa tilanteessa herää kysymys: kenen vastuulla asia on ja miten se korjataan? Kävin huolimattomasti asian hoitaneessa kodinkoneliikkeessä ja, entisen operaattoriin, palvelupisteessä.  Onneksi asia saatiin lopulta selvitettyä ja ylimääräiset maksut kuitattua.

Mitä opimme tästä? Vaikka myyjä vakuuttaa hoitavansa kaiken puolestasi, on aina hyvä olla itse aktiivinen ja varmistaa, että vanhat sopimukset on todella irtisanottu. Pyydä aina kirjallinen vahvistus liittymien irtisanomisesta, ja tarkista seuraavat laskut huolellisesti. Muista, että vastuu  sopimusten voimassaolosta on lopulta aina itselläni.

Onneksi tämä tarina päättyi hyvin ja opetti arvokkaan läksyn liittymä asioiden byrokratiasta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!