7.7.24

Temu.fi tyytyväinen asiakas —eläkeläisen kokemuksia

Olen tyytyväinen Temun asiakas, koska olen tehnyt sieltä useita ostoksia edulliseen hintaan – yhteensä jo satoja euroja. Olen hankkinut sieltä pääasiassa valokuvaustarvikkeita, ja olen ollut erittäin tyytyväinen niiden laatuun ja hintaan.

Silikoniset objektiivinsuojat Temusta

Erityisen iloinen olen ollut siitä, että olen löytänyt Temusta edullisia korvaavia tuotteita menettämilleni objektiivin suojuksille. Suomalaiset fotokaupat veloittavat niistä usein törkeästi, kun taas Temusta sain neljä silikonista suojusta vain 6,81 eurolla! Vastaava tuote maksaa Google haun mukaan suomalaisessa verkkokaupassa 19,90 euroa/kappale +postikulut.

Temu-tilauksissani on ollut vain kaksi tuotetta, jotka olen joutunut palauttamaan. Toinen oli väärä tuote ja toinen liian pieni kenkäpari. Palautukset sujuivat helposti ja rahat palautettiin nopeasti.

On kuitenkin tärkeää muistaa, että Temun kaltaisten kiinalaisten verkkokauppojen käyttöön liittyy myös riskejä. Lehtiuutisten mukaan EU suunnittelee tuontitullien käyttöönottoa, mikä voi nostaa hintoja tulevaisuudessa. Toimitusajat Kiinasta voivat olla pitkiä (10 vrk +/-), ja tuoteturvallisuus ja laatu eivät välttämättä ole aina parhaalla tasolla.

Vaikka olenkin tyytyväinen omiin Temu-kokemuksiini, kannustan silti tukemaan myös kotimaisia verkkokauppiaita. Heillä on usein vähän nopeammat toimitusajat, ehkä parempi asiakaspalvelu ja varmempi tuotelaatu.

On kuitenkin hienoa, että Temun kaltaiset verkkokaupat tarjoavat kuluttajille vaihtoehtoja ja lisäävät kilpailua markkinoilla. Tämä voi toivottavasti pakottaa myös suomalaiset verkkokaupat muuttamaan toimintatapojaan ja parantamaan kilpailukykyään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!