12.1.24

Erilaisia harrastuksia


Nikon F+501. on ladattu
ISO400 mv filmi
Jo viime vuoden puolella tilasin mustavalkofilmejä ja kemiaa helsinkiläisestä Harjun filmipuoti liikkeestä. Lähetystä ei ole kuulunut ja nyt selvisi, että tilaamaani kehitettä on saatavissa vasta maaliskuun loppupuolella. En minä siihen asti odota!

Ostin tänään kaksi filmiä tuosta Kärkkäisen lähikaupasta, mutta kehite ja kiinnite puuttuvat. Tein tuonne Harjun puotiin kyselyn onko heillä jotakin vastaavaa kehitettä? Adoxin Rodinalia löytyy hyllystä, joten vaihdan maanantaina kehitteen toiseksi, joten tilausta ei tarvinne peruuttaa.

Kysyn itseltäni onko filmille kuvaamisessa mitään järkeä?
- ei ole vastaan, mutta kun minulla on neljä Nikonin filmikameraa, niin mieleni tekee ainakin kokeilla vielä miten ne toimivat. Enköhän minä sen kokeilun todellakin toteuta ja kuvaan tänä vuonna ehkä yhden filmin kuukaudessa. Mutta vielä en ole päässyt aloittamaan.

Auto

En ole mikään himokas autoharrastaja, mutta ne rakkineet kiinnostavat minua. Nykyinen autoni Scenic on pian 20 vuotias ja se on ollut minulla 14 vuotta. Olen siihen ”rakastunut”! Nyt kun olivat nuo yli 30 asteen pakkaset se hyytyi, mutta toimii taas, kuin enkeli ilmojen vähän lämmettyä. Tuon ikäinen auto on edullinen pitää, sillä ainakaan sen pääoma ei juurikaan rasita. Mercedekseen vaihdossa siitä luvattiin 2000 €, joka on aika hyvä tarjous iäkkäästä autosta.

Mersu on aina merkkinä kiinnostanut minua, mutta aina se on jäänyt ostamatta. Se on niin arvokas. Mercedeksen hinta on noin 30% kalliimpi, kuin käytettyjen halpis merkkien.

Kevään aikana käyn autoliikkeissä notkumassa, vaikka en olisi autoa vaihtamassa. Toisaalta jos jokin auto aiheuttaa ylipääsemättömän ostavimman, niin miksen auton voisi vaihtaa nuorempaan. Pakottavaa tarvetta ei ole. Jos tuo Scenic olisi pakkasten vuoksi jäänyt katsastamatta olisi auton vaihto tullut lähes pakolliseksi, mutta nyt tilanne on toinen.

Seurailen netin kautta erilaista autojen tarjontaa ja saatanpa keväämmällä käydä jonkun koeajamassa. Mersu kiinnostaa aina, mutta se hinta on laatuautolla minulle aika korkea.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!