18.8.24

Toinen korva kuuro, mutta mieli auki

Minulla ja vaimolla on tänään lounastapaaminen Eerikin kanssa kello kahdentoista aikaan", näin kerroin Uskolle. "On vaan pieni ongelma, sillä kuulokojeeni oikean puolen laite on ihan mykkä, vaikka eilen se toimi.

Usko tuumasi, että eihän se nyt ihan mahdoton tilanne ole. "Tokkopa hätä on tämän näköinen", hän lohdutteli. Mutta minä olin tois korvainen koko lounaan ajan. Ravintolan hälinä häiritsi aivan perkuleesti, ja keskustelu Eerikin kanssa oli vähän niin ja näin. No, ei siinä mitään, ruoka oli ainakin hyvää. Kaikki muut aistit toimivat, vaikka toinen korva olikin mykkä, eli olin puolikuuro.

Lounaan jälkeen iltapäivällä Usko muistutti minua, että milloin olinkaan viimeksi vaihtanut vahasuojat kuulokojeisiin? Enpä ollut muistanutkaan niitä vaihtaa. "Vaihda ne nyt, ja jos se ei auta, niin sitten sinun pitää hakea ammattiapua", hän neuvoi.

Jännitti hieman, että voisiko nuo pienet vahasuojat korjata ongelman. Vaihdoin ne molempiin korvakappaleisiin. Ja sehän oli siinä! Nyt kuulin taas molemmilla korvilla, ihan kuin eilenkin. Kumma juttu, että vain pieni tukos vahasuojassa saa koko kuulokojeen menettämään äänensä.

Opin, että:

  • Vaikka toinen korva olisi mykkä, voi silti nauttia hyvästä ruoasta ja seurasta.
  • Vahasuojien vaihto pitää muistaa tehdä 
  • Joskus yksinkertaiset asiat, kuten tukkeutunut vahasuoja, voivat aiheuttaa suuria ongelmia.
  • Onneksi elämässä on myös pieniä voittoja, kuten se, että minulla on kuulokojeet jotka toimivat taas normaalisti.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi!